Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

August 19, 2015

Movie Review | Mission: Impossible – Rogue Nation (2015)

Assalamualaikum dan hai semua!
Review filem seterusnya ini ialah sebuah filem 'action spy' dan merupakan sebuah filem sequel bersiri Mission: Impossible dan filem pertamanya adalah Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011). Sudah hampir sebulan ditayangkan di wayang tapi baru nak tonton. Haha
A graphic promotional film poster
Directed : Christopher McQuarrie
Starring :

  • Tom Cruise sebagai Ethan Hunt 
  • Jeremy Renner sebagai William Brandt 
  • Simon Pegg sebagai Benji Dunn
  • Rebecca Ferguson sebagai Ilsa Faust
  • Ving Rhames sebagai Luther Stickell
  • Sean Harris sebagai Solomon Lane
  • Alec Baldwin sebagai Alan Hunley

Sinopsis : 
Ia bercerita tentang Ethan Hunt (Tom Cruise) seorang agen IMF yang berusaha menghapuskan sebuah kelompok SYNDICATE yang sangat berbahaya. Mereka sangat terlatih dan merupakan pembunuh yang berdarah dingin. Malah, kelompok ini sangat anti terhadap IMF. Ethan bersama pasukan yang lainnya berusaha mencegah kelompok ini agar tidak bertindak dengan lebih berbahaya.

Review sendiri :
Seperti biasalah filem aksi seperti ini sangat menarik dan penuh dengan aksi berlawan. Sesiapa yang suka dengan siasatan, filem ini terbaik untuk ditonton. Jalan cerita senang untuk difahami dan tidak terlalu berat. Cerita ini penuh dengan debaran. Memang terbaik!
★★★

No comments:

Post a Comment

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.