Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

October 10, 2022

Diari Mengandung Anak Kedua (Part III) | Bersalin Normal di Hospital Shah Alam, Selangor

Assalamualaikum dan hai semua!
NAK BERSALIN DAH KE?
26 September 2022 - Pagi Nina ada check up macam biasa di KK. Ini merupakan check up yang terakhir sebelum bersalin pada 29 September 2022. Masa ini dah rasa contraction macam kena senggugut dalam 20 minit sekali. Tapi masih boleh kawal dan tidak terlalu sakit sangat sehingga ke petang. Mula pukul 4 petang contraction tu semakin sakit tapi masih boleh tahan lagi. Hehe pukul 8 lebih malam sempat lagi makan malam bersama suami tapi nasi tak sempat habis sebab dalam pukul 9 malam tu suami tanya nak pergi hospital ke tidak. Nina pun ajak suami pergi hospital dan masa ini sakit sangat terasa setiap 5 minit. Dalam hati memang dah rasa mesti baby nak keluar malam ni. 

HOSPITAL SHAH ALAM - BERSALIN SECARA NORMAL
Suami berhenti di kecemasan dan turunkan saya disitu sementara suami cari parking. Dengan bawa sekali anak sulung tengah tidur. Sambil menunggu adik ipar sampai sebab kena jaga anak sementara suami dapat tunggu Nina dan teman masa labour room. Sampai je nurse check bukaan dah 6 cm. Lepas 5 minit dah buka 8 cm terus Nina kena tolak dalam labour room. Suami tak sempat masuk pun sebab ada anak sulung dan tak sempat buat RTK. Nina bersalin ditemani 3 orang nurse. Masa bersalin tu memang sakit sangat sebab baby agak besar dari yang sulung, nurse lah jadi pom pom girl dalam labour room tu dan ingatkan Nina sebab kalau dah sakit tak ingat apa kan. Hehe semua rasa sakit. Tak tahu kenapa kali ini memang sakitlah. Tepat 11.13 malam Nina selamat bersalin anak lelaki seberat 3.46kg. Haha fuhh berat dari yang anak sulung. Alhamdulillah semuanya selamat dan disebabkan wad penuh, Nina ditempatkan di wad sementara di labour room. Dah sampai katil memang tak dapat tidurlah sampai ke pagi. Pagi tu doktor check baby dan Nina. Alhamdulillah boleh discharge petang tu. 

Review mengenai servis dekat Hospital Shah Alam kali ini alhamdulillah selesa sebab dapat wad sementara labour room yang beraircond dan ada 2 orang je, wad bersih, dan staf semua baik je. Hehe dapat pula pesakit sebelah katil yang ramah dan jadi kawan. Makanan ok je dan sedap. Terima kasih semua staf Hospital Shah Alam dan semoga kalian tabah menghadap pesakit lain :D

Cerita sebelum boleh baca di entri lain:
PART I
PART II

No comments:

Post a Comment

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.