Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

October 9, 2022

Diari Mengandung Anak Kedua (Part II) | Scan Ultrasound di Vision Diagnostic Centre, Petaling Jaya

Assalamualaikum dan hai semua!

SCAN ULTRASOUND
Scan ni ada beberapa jenis tetapi yang lebih penting detailed scan untuk tengok secara keseluruhan anggota-anggota badan bayi seperti otak, jantung, hati, limpa, buah pinggang, perut dan lain-lain untuk pastikan semuanya keadaan yang baik, saiz janin pun mengikut minggu dan tak ada masalah lain. Untuk mengandung kali kedua ini, KK ada bagi pilihan untuk buat scan di sebuah pusat diagnostic iaitu bawah kolej vision. Disini sonographer dia adalah pelajar dia sendiri iaitu pelatih kolej tersebut. Tiada bayaran dikenakan tetapi tidak memaksa ye. Boleh buat diluar atau klinik swasta lain. 

Pertama kali pergi memang tak tahu pun yang scan tu pelatih sonographer dan tempoh scan tu agak lama dalam anggaran 1 hingga 3 jam untuk satu sesi disebabkan mereka scan sambil belajar. Jadi dia scan sangat details ye. Lenguh juga baring lama-lama. Hehe lepas diorang dah habis scan, pensyarah mereka akan datang tengok balik hasil diorang scan dan akan menerangkan kepada pesakit. Jika mereka rasa perlu diulang balik untuk scan kena datang semula sehingga 4 kali.

Tempat scan dia ok je. Bersih dan teratur. Ada yang bilik dan ada juga ditutup dengan tirai. Ada aircond dan alatan juga up to date. Sonographer yang ramah dan baik. Kebanyakkannya sonographer perempuan (boleh request masa pendaftaran). Penerangan yang details oleh pelatih dan pensyarah. Mereka juga prihatin bertanya kalau kita nak pergi ke tandas ke atau nak rehat sekejap.  Jika korang nak cuba boleh datang ke sini.

Lebih lanjut korang boleh layari :
Facebook : https://www.facebook.com/SonoGalaxy/
Alamat : No. 127, Jalan SS 6/12, SS 6, 47301 Petaling Jaya, Selangor
No tel : 016-62623800
Waze : Vision Diagnostic Sdn Bhd

Jemput baca entri lain:
PART I
PART III

1 comment:

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.