Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

August 31, 2018

Selamat Hari Kemerdekaan 61 Tahun (2018)

Assalamualaikum dan hai semua!
Harini tangal 31 Ogos 2018, negara kita sudah mencapai kemerdekaan yang ke 61 tahun. Alhamdulillah negara kita sehingga kini masih aman dan semoga Malaysia semakin maju. Jom kita kenali dan fahami tema dan logo sempena hari kebangsaan tahun ini.
Image result for logo merdeka 2018 png
Tema Hari Kebangsaan

“Sayangi Malaysiaku” menekankan kepentingan perpaduan dan semangat cintakan negara bai memastikan kesejahteraan dan kemakmuran negara tanpa mengira perbezaan kaum, agama, bangsa dan fahaman.

Logo Hari Kebangsaan

Logo ini dicipta oleh Nik Zulkifli Nik Hitam. Ia menggambarkan simbol 3 orang melakukan gerakan riang mengangkat tangan, dengan satu bentuk hati di hadapan yang menyatukan ketiga-tiga orang itu.

Logo ini membawa maksud warganegara Malaysia yang terdiri daripada berbilang bangsa hidup dalam kepelbagaian, harmoni, seia-sekata, bersatu padu dan terpahat perasaan kasih sayang yang kukuh kepada negara Malaysia. Penggunaan warna-warni adalah berdasarkan Jalur Gemilang iaitu merah, biru, putih dan kuning yang membawa maksudnya tersendiri.

Lagu Tema Sempena Hari Kebangsaan

Tajuk: Kita Punya Malaysia
Penyanyi: Bunkface
Ciptaan: Sam Bunkface

Kalau dulu masa sekolah kemain seronok nak sambut. Ada macam-macam aktiviti dilaksanakan untuk peringkat sekolah malah ada yang sertai di peringkat negeri dan kebangsaan. Perarakan yang  paling best sambil nyanyi lagu kemerdekaan. Memori tak akan dilupakan. Hehe sekarang dah membesar tengok adik-adiklah yang serta aktiviti macam ni. Yang kita tengok dalam tv jela :D Paling tular sekarang ni adik-adik gayakan berbagai jenis baju yang cantik-cantik dan siap sekolah diorang buat fashion show lagi. Kalah kami yang dewasa ni.. Hehe mak-mak lah sibuk cari tukang jahit untuk jahitkan baju merdeka. Seronok diorang :D

2 comments:

  1. salam kemerdekaan buat sahabat..
    semoga kita terus meraikan kemerdekaan ini

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.