Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

December 3, 2015

Pelajar Akhir Tahun Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Kepujian)

Assalamualaikum dan hai semua!
Sedar tak sedar nak penghujung tahunkan. Haha belajar pun dah habis dah ni. Alhamdulillah. Lagi sebulan je lagi. Mohon bersabar ye. Takku sangka 3 tahun degree ni dapat juga harungi walaupun payah. Haha dulu masih ingat orang selalu cakap-cakap.
"Kenapa future study akaun ni?"
"Susahkan?"
"Boleh ke bawak?"
"Ada ke kerja kalau ambil akaun ni?"
Bla bla blaa..
Aduhai dengar diorang cakap je rasa tertekan juga. Tapi dah mulut orangkan. Nak buat macam mana. Dah terbukti selama 3 tahun ni Nina boleh buat. Boleh je bukan tak boleh pun. Cik kak, cik adik.. belajar mana pun semua ada susahnya. Bukannya semua senang. Cara kita je menyusahkan sesuatu. Usahalah kak oii kalau tak nak susah. Dan pasal kerja. Akaun semua syarikat ada. Akaunlah paling orang nak ye. Jangan risau pasal rezeki pun Dia dah bagi termentang luas. Cuba kita je usaha cari. Akauntan juga salah satu 5 kerja profesional.

Buat apa dengar cakap orang. Kalau itu tak boleh ini tak boleh sampai bila nak berjayanya. Sampai bila nak kedepan? Yaa ada benda boleh kita dengar tapi pandai-pandailah.

Sepanjang belajar degree ni alhamdulillah semua berjalan dengan lancar. Pensyarah dan environment juga memberi kerjasama. Setakat ni ada juga menanya mengenai future study akaun di UniKL ni dan alhamdullilah mereka dah dapat motivasi untuk study akaun. Welcome adik-adik to study at UniKL. Ada yang masih ragu-ragu dan mahu menanya mengenai akaun atau UniKL ni? Boleh je PM okay!
Bulan satu ni juga merupakan peperiksaan terakhir Nina nak juga menjadi pelajar di UniKL. Sibuk dah ni cari kerja. Pasti rindu zaman belajar. Masa praktikal hari pun boleh teringat nak masuk belajar lagi, ni kan dah mula kerja nanti. Real life is very scary! :D Maafkan segala salah silap dan doakan yang terbaik ye! Aminn..

16 comments:

  1. Good luck..usaha , doa & tawakal ...inshaaAllah dipermudahkan semuanya :)

    ReplyDelete
  2. semoga berjaya dan teruskan usaha :-)

    ReplyDelete
  3. tak perlu fikir pasal negatif comments dari org lain. just believe in yourself.
    :)

    ReplyDelete
  4. accounting di uniKL ni ada pengiktirafan MIA tak?

    ReplyDelete
  5. Salam. Ijazah akaun di unikl 3 tahun atau 4 tahun. Sudah dapat pengiktarafan MIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam. Kalau dari diploma ke degree 3 tahun. Kalau asasi ke degree 4 tahun. Ada MIA :)

      Delete
  6. Assalam,saya lepasan asasi dgn pointer 2.78 ,layak ke ambil kos perakaunan

    ReplyDelete
  7. Serious ka ada pengiktirafan mia...bru nie checl x de

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk puaskan hati....boleh buktikan perakauan unikl ada pengiktirafan MIA....tqq.

      Delete
  8. maaf bertanya unikl diiktiraf MIA?

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.