Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

December 24, 2018

JejalanNA | Taman Rekreasi Gunung Lang, Ipoh

Assalamualaikum dan hai semua!
Musim cuti sekolah kan sekarang. Jadi apa kata mak ayah bawa anak berjalan ke Ipoh. Sebenarnya Ipoh banyak tempat menarik dan salah satunya adalah Taman Rekreasi Gunung Lang, Ipoh. Taman Rekreasi Gunung Lang terletak 5 kilometer dari bandaraya Ipoh, adalah satu daripada beberapa gunung batu kapur yang banyak terdapat di negeri Perak, khususnya di Lembah Kinta. Kalau korang sampai je sini kiri kanan gunung batu kapur. Jadi menyebabkan kawasan disini lebih menarik, cantik dan juga menjadi tumpuan untuk sesi bergambar. 




Disebabkan Nina sampai salah waktu sebab masa itu ada aktiviti pertandingan memancing dan hujan. Jadi aktiviti menaiki bot ditunda sehingga pertandingan tersebut tamat. Sedih juga tak dapat nak melihat kawasan sekitar ini menaiki bot. Untuk pengetahuan, tiket untuk menaiki bot untuk ke pulau buatan yang jaraknya kira-kira 300 meter pula cuma berharga RM3 bagi dewasa, RM1.50 untuk kanak-kanak dan warga tua. Murahkan. Parking pun luas dan percuma. 

Untuk lebih lanjut boleh layari : https://www.orangperak.com/taman-rekreasi-gunung-lang.html

2 comments:

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.