Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

March 28, 2017

Keenakkan Nasi Ayam Hainan Cina Muslim | Syafiq Lee Recipe Nasi Ayam Hainan

Assalamualaikum dan hai semua!
Lama rasanya tak review makanan kan. Kali ini Nina nak review satu makanan dari air tangan Cina Muslim. Kalau korang tahu masakan Cina sangat sedapkan. Hehe betul tak? Jadi tak salah rasanya kalau nak share satu restoran ni dari Cina Muslim untuk mereka yang kaki makan atau food lover untuk cuba rasai keenakkan Nasi ayam hainan disini. 

Disini ada pelbagai lagi masakan dan turut ada beberapa gerai lain dibuka dikeliling restoran ni seperti Chaw Kuew Tiau tapi makanan utama untuk restoran ni tentulah Nasi Ayam Hainan. Memang terbaik tau. Sedap sangat! Masa tu, NIna dan kakak pusing tengok ada kedai baru disitu, dan cubalah sekali. Memang sedap! Kedai ni baru je dibuka. Dan beberapa hari yang lalu kami makan lagi untuk kali kedua.
Ini adalah menu utama restoran ni. Tengok pun dah sedapkan
Nasinya pula lembut, tak keras pun. Makan dengan sambal tu kan. Perghh sedap! Cili dia tu dia campur bawang putih. Memang nice sangat! Chinese food macam tulah :)
Close up ayam dia. Nampak sedapkan? Yang uniknya timun dia letak dibawah ayam dan dipotong isi dalamnya. Jadi makan pun tak pahitlah.
Kedai dia pun bersih tau. Susun atur perabut juga teratur dan selesa makan disitu. Yang bestnya ada minuman free tau! Hihi siapa nak rasa Teh Cina dan air suam tentulah free belaka. Teh Cina dia tak manis pun. Sesuai untuk mereka yang nak diet dan jaga pemakanan.

Untuk orang Seremban dan sekitarnya, marilah sama-sama bawa satu keluarga datang ke restoran Syafiq Lee ni yang terletak di Senawang. Berhampiran dengan Giant tu (belah belakang). Dekat dengan bangunan baru tu. Alamat tak berapa nak ingat. Cari landmark dia jela ye :)

Boleh like dan follow cerita diorang di:

2 comments:

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.