Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

May 11, 2019

Movie Review | Pokémon Detective Pikachu

Assalamualaikum dan hai semua!
Hari ini hujung minggu jadi Nina dan husband bercadanglah tengok wayang. Hehe cerita kartunlah pilihan kami kali ini :D
Sinopsis:
Detektif Ace, Harry Goodman hilang secara misteri dan mendorong anaknya, Tim, untuk mengetahui apa yang berlaku. Membantu dalam penyiasatan itu adalah rakan kongsi bekas Pokémon Harry, iaitu detektif Pikachu yang hebat dan bijak. Mereka ditemukan untuk saling melengkapi dalam bekerja bersama kerana Tim adalah satu-satunya manusia yang boleh bercakap dengan Pikachu. Mereka bergabung untuk membongkar misteri tersebut.

Review sendiri :
Cerita yang menarik dan Pikachu sangat comel dalam cerita ini. Haha sesuai bawa anak-anak pergi tonton sebab cerita yang tidak terlalu ganas. Cerita ni mula dah ada konflik sebab ayah dia kemalangan dan hilang secara misteri. Anak dia pun ada konflik dengan ayahnya pun dah lama tak tinggal bersama sebab Tim duduk bersama neneknya sejak kematian ibunya. Tim mula menyelongkar segala misteri tersbut dan terjumpa rakan kongsi ayahnya, Pikachu dan hanya TIm je yang boleh paham dan bercakap dengannya. Sejak itu, Nina nak rasa ingin tahu apa lepas ini berlaku. Haha rupa-rupanya...Haa nanti tengok sendiri ye kesudahan dia :D
★★★★

2 comments:

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.