Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

November 14, 2013

Bukan Kerna Alim

hai korang selamat tengahari dan assalamualaikum. haha nak post pun tak tahu pasal apa tapi yang mengingatkan pasal suatu benda ni. actually pernah tak korang dengar or pernah alami bila sesorang cakap "eh alimnya budak ni.." sebabnya dia post pasal agama atau benda yang baik dekat laman social tak kira lah facebook, twitter, insta atau mana mana jela. pernah? hehe nina pernah juga alami. kadang kadang orang tak tahu dan tak kenal kan so dia cakap lah macam tu. 

actually ni bukan sebab alim ke tak. ni sebab tugas kita sebagai umat saling mengingati dan benda yang baik nak di share kita sharelah kan. mungkin betul orang tu alim tapi tak semestinya semua orang alim post benda yang baik. habis orang tak alim ni tak boleh? ha mari lah kita betulkan perception kita ni. hehe nina pun masih mencuba. insyaAllah.. :)
tak apa lah yang penting hati kita ni. nawaitu yang penting. benda baik dapat pahala kan. hehe tak kisah lah orang nak cakap apa pun kan. hehe janji kita happy ^^

p/s: harini result UPSR keluar kan? hehe tahniah kepada adik adik yang cemerlang. yang kurang cemerlang jangan sedih dan putus asa. exam akan datang buat lagi terbaik okayy :)

6 comments:

  1. itulah kan. bukan yang alim sahaja boleh post benda2 baik. kita bukanlah alim mana cuma kita nak jadi lebih baik. :)

    ReplyDelete
  2. Slalu jugak org ckp cmtu,, tpi wakderk jerlah. asal niat ikhlas.. Haha, thanks *eh?* sbb lia amik result upsr pgi tdi :)

    ReplyDelete
  3. Yewp. Totally agree. Because most of people judge based on what they see, not from what they know. Well, thanks for the reminder.
    -oetoria-ks-

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.