Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

May 30, 2013

Dugaan Allah S.W.T

Assalam semuanya. setiap manusia pasti ada dugaan dalam hidupnya. begitu juga nina tidak terlepas dari dugaanNya. pernahkah anda terfikir? walaupun dia sentiasa tersenyum tetapi dalam hatinya sangatlah bersedih. walaupun dia bukannya seorang yang bercerita mengenai masalahnya kerna dia tidak mahu orang lain tahu apa yang dia alami. walaupun dia bukan menangis di hadapan kita tapi dia seorang yang menangis di hari malam. dia mungkin tersenyum seperti tiada masalah tetapi kita tidak tahu hatinya. setiap orang ada  hati dan perasaan. percaya lah setiap ujian dan cabaran dari Allah adalah :
  1. mengikut kemampuan untuk kita menerimanya
  2. satu rahsia besar yang nak kita ambil pengajaran daripadanya
  3. Allah nak beri kita peluang untuk menjadi manusia yang lebih baik daripada sebelumnya
  4. ada orang lain lagi yang lebih hebat diuji oleh Allah Yang Maha Mengetahui
janganlah kita mengeluh setiap dugaan yang kita timpa. insyaALLAH ada hikmah di sebaliknya. ye setiap dugaan itu adalah satu pahala untuk kita. bersabar, tabah, bertawakal dan berisgtifar kepadaNya. bermohon lah padaNya kerna Dia suka umatnya berminta minta :)

3 comments:

  1. Bila baca entry kakak ni buatkan sy sedikit kuat dan beringat supaya tak mengeluh dgn dugaan yg dtg. Sy pun ada dugaan sy yg sy pernah rasa bahawa sy TAK BOLEH TERIMA, TAK BOLEH KUAT, dll. Tp hari ni sy, dah 'tak kisah' dgn kesedihan lalu. Ianya soal cinta je padehal, umur baru setengah jagung kottt? -.-' Yg penting sy dah kuat :'D

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah. insyaALLAH kita sama2 kuat okayy walaupun dalam macam nak give up kan. mengadu padaNya insyaALLAH akan lebih tenang ;)

      Delete
  2. Seriously agree with it..
    Most important is to face it not runaway..
    Isn't it??
    Thanks for the post..
    -oetoria-ks-

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.