Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

August 27, 2010

MelOdi aTi GuNdAh



Sejak kebelakangan ini, aku rasa sedih. Seperti separuh nyawa aku hilang, terbang melayang. Hati aku sakit. Akhirnya manik-manik putus dan berjuraian turun di sisi pipi. Masalah makin menimpa-mnimpa. Persoalan demi persoalan menyesak fikiran aku. Menyesak menyemak dan memberi satu impak yang pasti, perasaan ingin tahu yang melonjak-lonjak. Hari demi hari tidak kira sebanyak mana aku senyum, khabarkan berita dan status yang gembira ceria, mendengar muzik 24jam, ambil gambar sebanyak mungkin, membaca separuh gila aku masih lagi tidak tahu jawapan kepada persoalaan aku. Makin bertambah banyak. Jika dulu, selonggok tetapi aku pasti itu semua sudah berubah. Menjadi himpunan masalah sebesar Gunung Himalaya yang utuh tak mungkin runtuh ditiup angin taufan sekalipun. Semua permasalahan menjerit-menjerit meminta aku menyelesaikannya.


Tidak sekalipun aku luangkan masa menjawab persoalan tersebut. Aku sudah tanyakan kepadanya tetapi jawapan yang diberikan hanyalah diam. Aku makin pening sakit kepala memikirkannya. Aku kadangkala berusaha menyembunyikan masalah aku diam diam di satu tempat agar mungkin satu hari akan kulupakan. Sebaliknya, satu demi satu menghantui aku kembali. Sekalipun aku pelajar tetapi tidak mungkin aku dapat rungkaikan permasalahan yang satu ini. Apabila yang menjadi taruhannya ialah perasaan.

Namun begitu, sampai bila aku harus pura-pura aku tidak tahu sedangkan sebahagian daripadanya bagaikan virus-virus kecil yang memamah hati aku bagai kanser yang semakin hari membesar. Aku perlukan rawatan dengan segera. Aku semakin tenat berperasaan sebegini. Aku berterus terang dengan segala masalah aku. Dan aku sampai kepada konklusinya yang dia berterus terang juga akhirnya. Aku puas menerangkan kepadanya.

Kini aku pasti dan aku tidak akan membohongi perasaan aku semata-mata. Aku tidak tahan menahan perasaan aku setiap hari. Aku akan tetap memintak maaf kepadanya walaupun beribu kali kemaafan ku ucapkan. Aku tidak jemu sedikit pun. Ya Allah berikanlah aku kekuatan..tabahkanlah hati aku ini ya Allah..lembutkanlah hati dia ya Allah..permudahkanlah kami untuk menyelesaikan masalah kami.  Aku bersalah ya Allah.. Aku sudah berusaha untuk memujuknya ya Allah..tolongla hambamu ini ya Allah...

No comments:

Post a Comment

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.